20130218

sikap dan perubahan sikap..


sikap manusia ni pelbaai dan sangat lah comlicated sangat2!

kadang kadang sikap ini boleh membuatkan org feel not good la n sometime nampak je muke org yg kita tak berkenan dengan sikap dia tu automatikly la kita zazzzz datang la feeling cam meluat dan ada satu tahap xleh tgk muke org tu...

its normal feeling la tu...

kadang kala kita berdiam diri pn bole buat org marah juga...

ha! org yg pendiam ni kdg kala bila bercakap yaallah menyakitkan hati sungguh! (sampai kita leh ckp lebeh baik ko diam dr ko brcakap) :p






ade juga manusia ni baik baik sgt la... sampai semua org suka dia... tapi susah nak dapat org yg mcm ni...kalo ade pn mmg org tu trsangat lah hebat yaallah!


bagi aku manusia ni sama je... tak de yg sempurna...aku pun tak sempurna.. aku mengaku pernah mengumpat org, pernah marahkan org, tidak puas hati an org, hasad dengki dan etc -ve matter yg lain, dont tell me yg u all tak penah ok peeps! hahahaha

no body is perfect here,

tapi jgn sampai org menyampah!

subhanallah...

ape motif cerita pasal sikap org ni ha?

hahahaha

saje je...

teringat pada satu ketika, terjumpa dengan seorg yg sangat lah berlagak!
walhal di mata aku dia seperti "pacat" juga pun!

cakap yaallah hurabbi, kaulah yg hebat, yg banyak duit, yg senang tapi sebenarnya habuk pun tak dak!
org sekeliling bercakap dan menilai....





hurm....
"yallah jgnlah kau jdkan aku org seperti itu, jdkan lah aku manusia yg sempurna dan manusia yg sentiasa disenangi...
jd manusia yg bijak, berdiam diri untuk disenangi, bersuara untuk menenangkan dan melihat untuk menilai dan mendengar untuk menjadi pengajaran"

jadilah aku seperti diri ku sendiri tidak meniru bayangan orang lain...





insyaallah....